Tisdag 27.7.2021 - Hemlingby

8,9 km på 1 timme och 40 minuter, 5,2 km/h.
Denna ridtur kan nog bara beskrivas med ett ord; kaos! Red ut på kvällen och valde Hemlingby eftersom jag hoppas Micke hakar på en skogsrunda i morgon, Mandy har tappat en sko. Väldigt stelt till en början och VÄLDIGT tittigt! Det gick verkligen inte fort nånstans, protesterade dock inte när jag ville trava och försökte inte sakta av i förtid. Men hela rundan bestod av tvärnitar för stenar, blad, fåglar, blommor som han var rädd för och för att klia sig samt när han såg smaskigt gräs (verkligen totalstopp i full trav!). 90% av ridturen bestod av headbangande för att han var irriterad på flugor och mygg trots att jag knappt såg en enda. Var lite snubblig och fick tyvärr två rejäla ryck i munnen eftersom jag red med kortare tyglar än vanligt för att ha lite kontroll, samma två snubblingar knäckte även min nacke till rejält så får se hur det känns i morgon. Blev rejält svettig (till och med manen blev blöt), var iofs fortfarande varmt trots att vi inte kom iväg förrän vid 21-tiden. Hemåt blev han övertaggad och försökte till och med sticka med mig efter träbron vid fårhuset 😅  
Blev inte många galopper idag eftersom det inte gick, på Bertas var han så tittig så varje galopp jag tog avslutades efter några steg när han flög åt sidan eller tvärnitade vid nån sten. Tänkte ta galopp över sista ängen i Hemlingby men då var han för övertaggad. Sen tyckte jag han var lite kantig i steget när vi kom på vår sida järnvägen, över ängen hoppade jag till o med av för o kika om nån sten fastnat men icke. 
Kaosrunda men i allt så är han ju jäkligt rolig ändå 🥰  

/Elin 








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ElinsOliver.blogg.se

Olivers riddagbok

RSS 2.0