Tisdag 16.4.2024 - Gäddfabriken

3,1 km på 35 min, 4,9 km/h. När jag kom stod Oliver längst bort mitt i en stor vattenpöl, o jag hade gympadojjor på mig. Så stod på några grästuvor och snurrade grimskaftet och stänkte vatten på honom för att han skulle gå därifrån 😅  
Började med travrundan där jag hade tänkt värma upp lite men de körde en av travhästarna och var nån som var ute o gick så Oliver var bara tittig och spänd, gick över till Gäddfabriken direkt istället för ett till varv. Där var det massor av fåglar och ett svanpar som blev attackerade av en tredje svan, så till o från var det stora svanar som flög precis över huvet på oss. Så klart var han fortsatt spänd och lite hispig, kändes ändå utöver det som att det var nåt mer och han såg inte ut att gå helt rent i skritten. När jag sen red upp på cykelvägen och han inte längre var spänd, och jag hoppade av så blev det ännu tydligare att energin var helt borta och han var halt.
Kattis fick somna in tidigare på dagen och Victoria hade ställt fram saker hon inte behövde, jag tog Metcamet redan när jag kom till stallet för det är alltid bra att ha. Så gav honom en spruta när vi kom tillbaka och låter honom vila några dagar.

/Elin








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ElinsOliver.blogg.se

Olivers riddagbok

RSS 2.0