Torsdag 11.4.2024 - Gäddrundan

50 min, 4,5 km, 5,4 km/h, 3 min & 54 sek trav, 3 min galopp. Satte inte på Equilab förrän vid gäddrundan så räkna på ca. 1 km och 15 min.

 

Oliver var på topp idag. Oj så pigg han var! Såhär pigg har han inte varit på länge. Och han hade så kul under rundan! Han fattade de flesta galopper och trav själv, frustade även på som tusan! Blev lite less dock när jag stängde av och insåg att galopperna inte blivit korrekt registrerade. Han höll så långa fina sträckor men appen registrerade typ hälften/två tredjedelar. Väldigt synd! Har ritat vid sidan av sträckan hur långa vi egentligen fick till. Lånade Elins regnjacka då jag bara hade vinterjackan med mig och insåg att det skulle bli för varmt. Så jag tror den låg lite löst i fickan och ballade ur på registreringen. Nästa gång blir det byxfickan, då brukar den registrera korrekt. Så vi var nog ändå uppe i 3,5/4 min galopp. Ganska så tittig idag men det var väl inte så oväntat med tanke på att han var pigg. 😉 Lite tvärnitar och sidoskutt lite då och då. Men ändå inte så värst farligt tycker jag. Men en tvärnit han gjorde i galopp gjorde så jag flög fram och dunsade med underlivet precis på hans manke. Absolut inte skönt, men var glad i det läget att jag inte var kille. 🥹🙏🏽 

 

Superkrångligt att ta sig dit för övrigt. Vi tog vägen med branta nedförsbacken. När vi kom ner efter banan så hade de plogat höga snöhögar över hela vägen till Gäddfabriken. Så vi fick gå upp vid kanten i skogen och snurra tills vi kom ner på andra sidan och kunde gå in i Gäddfabriken. Så där går det inte längre att gå. Skulle provat vägen Elin tipsade om… 😅

 

Vi började med att köra ett helt skrittvarv rund Gäddfabriken. Sedan tog vi tre varv varvat med trav och galopp och en del skrittsekvenser. Vi avslutade med lite travintervaller mot paintballbanan där vi skrittade av och cirkulerade lite kring småhusen. Så lite miljöträning i samma veva. 😄 Hoppade av i slutet och vi klev upp vid andra bron. Den vägen upp var väldigt brant och inte så jättebra. Det gick trots alls smidigt men vi tar den inte igen.

 

Summan av kardemumman så verkar det vara Travrundan det är fel på och inte Oliver. För idag var skrutten så lycklig och drivande. 🩷

 

//Nathalie

 
 

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ElinsOliver.blogg.se

Olivers riddagbok

RSS 2.0